zaterdag 23 februari 2008

Openingspagina








Het bordeaux papier is nog gedistressed: maak het een beetje nat en wacht even. Schuur nu met wat schuurpapier van buiten naar binnen om de "afgepelde" look te verkrijgen.





De openingspagina is klaar. Op de plaats van de twee vakken moeten de foto's komen maar die zijn nog niet gemaakt...maar ik weet perfect hoe ze er zullen uitzien ...
In deze openingspagina zitten er eigenlijk nog twee uitdagingen voor mij verwerkt. Op een forum waar ik lid van ben wordt er iedere maand een nieuwe uitdaging naar voren geschoven door de leden. Eén daarvan was om een schets te gebruiken van Lucy Folch ( originele schets vind je terug op www.pencillines.com ) en deze maand had ik iedereen uitgedaagd om een lootje te maken zonder bedrukt papier. Dus zelf aan de slag met cardstock, stempels, inkt, verf, doodling, noem maar op.
Gebruikt papier: cardstock kleur Camel en één vel bordeaux cardstock
Stempels: Pollen dust - Fancy Pants
Mishmash Stamps - Fontwerks
Inkt:
Distress inkt Antique linnen om het basisvel bij te kleuren alsook het stukje waarop de woorden zijn gestempeld
Distressinkt Frayed Burlap om de woorden te stempelen
Distressinkt Broken China voor het blauwe deeltje en nadien dit papier "bruiner" getint met verdunde vloeibare distressinkt Photo vintage
Distressinkt Aghed Mahogany om het bordeau wat bij te kleuren ( deze inkt is donkerder dan het bordeaux cardstock)
Distressinkt Peeled paint om de swirl te kleuren
Colorbox Autumn Pastels om de swirls te stempelen op het blauwe papier
Swirl: zelf gecreeërd met als "mal" de Chipboards Scrolls van Fancy Pants
Bloemetjes: Prima Flowers

1 opmerking:

pruts zei

ik vind dit een heel leuk idee!!!
ik zou ook,wel zo een boekje willen maken maar het zal voor later zijn. Misschien als ons adoptiekindje er is. :-)