vrijdag 22 februari 2008

Enkele keuzes maken

Voor je begint is het natuurlijk wel noodzakelijk om enkele zaken vast te stellen...
Allereerst is er natuurlijk de keuze van de persoon aan wie het boekje is gericht. Bij mij zijn dat dus mijn kinderen. Ik maak er voor elk een. De opbouw zal voornamelijk in alle drie de boekjes hetzelfde zijn maar aangezien onze Robbe dus bloemen bijvoorbeeld totaal verbannen wil zien op zijn lootjes is het vanzelfsprekend dat daar in genuanceerd zal worden...

Als tweede keuze: op welk formaat wil je gaan scrappen en hoe wil je het boekje nadien gaan binden. De bladeren van mijn boekjes zijn 21,5 * 21,5 cm ( tja waarom geen 20*20??I don't know ;-) en uiteindelijk zal het boekje ingebonden worden met mijn zutter bind it all.

Als derde keuze: keuze van kleuren en sfeer...tenminste dat is voor mij toch wel een belangrijke keuze. Ik wil op voorhand uitgemaakt hebben in welke kleuren in wil gaan werken. Ik heb een voorliefde voor het distressen die steeds groter wordt en automatisch roept dit voor mij bruine tinten, bordeaux, "vuil" groen en "vuil" blauw op de voorgrond. Niet te fel maar eigenlijk is dat voor mij wel standaard in het scrappen...maar elk maakt hierin zijn eigen keuze!

Geen opmerkingen: